Welkom bij het Asbestmuseum

23 april 2020 Door Asbestmuseum

Het Asbestmuseum is gevestigd in Rotterdam in één van de cursuslocaties van bmeopleidingen.nl.

Het Asbestmuseum heeft tot doel om:

• het bewustzijn rond de omgang met asbest te vergroten;
  • het maatschappelijk belang te onderstrepen van de voorkoming van het inademen van asbestvezels:
    • voor met name de actief werkenden in de asbestsector (asbest- onderzoekers, asbestverwijderaars, laboratoriummedewerker en acceptanten van milieustraten, inspecteurs van overheden).
    • voor de eigenaren van asbesttoepassingen in Vastgoed, Industrie en Maritiem & Offshore.
  • door middel van het op veilige wijze tonen van toepassingen waarin asbest is verwerkt, bij te dragen aan het vergaren van direct toepasbare kennis.

In de uitgebreide collectie vind je meer dan 4.400 asbestgerelateerde items, zoals producten waarin asbest verwerkt is, samples van alle verschillende asbestvezels, kunstwerken van asbest en promotiemateriaal van de verschillende asbestproducenten. Uiteraard is alles veilig verpakt en opgesteld in mooie vitrines.

Klik hier voor een virtueel voorproefje en bekijk de onderstaande video.

Wilt u het museum bezoeken, maak dan een afspraak via backoffice@bmeopleidingen.nl. Wilt u items aan het museum doneren, dan zijn wij daar bijzonder blij mee!